05 Μαρτίου, 2016

Η μέλλουσα κρίση.


meloysakrisi_titlos
Ο Κύριος περιέγραψε την εξής εικόνα, που όλους πρέπει να μας διδάσκει και να μας συγκλονίζει:
Όταν έρθει ξανά ο Υιός του Ανθρώπου μέσα στη δόξα του με τη συνοδεία των αγγέλων, θα καθίσει στο λαμπρό και ένδοξο θρόνο του. Μπροστά του θα σταθούν όλοι οι άνθρωποι που έζησαν στη γη. Θα τους χωρίσει στα δύο, σαν το βοσκό που χωρίζει τα πρόβατα από τα κατσίκια. Θα βάλει τους δίκαιους, τα αγαθά πρόβατα, στα δεξιά του και τους άδικους, τα κατσίκια, στα αριστερά του.
Τότε ο βασιλιάς Χριστός θα πει σ’ αυτούς που βρίσκονται στα δεξιά του: «Ελάτε εσείς που είστε ευλογημένοι από τον Πατέρα μου. Θα κληρονομήσετε τη βασιλεία που έχει ετοιμαστεί για σας από τη δημιουργία του κόσμου. Είναι δική σας, γιατί πείνασα και μου δώσατε να φάω, δίψασα και μου δώσατε να πιω. Ήμουν ξένος και δεν είχα πού να μείνω και με περιμαζέψατε στο σπίτι σας. Ήμουν γυμνός και με ντύσατε. Ήμουν άρρωστος και με επισκεφτήκατε και με νοιαστήκατε. Βρέθηκα στη φυλακή και με επισκεφθήκατε». Οι δίκαιοι απορημένοι θα ρωτήσουν: «Κύριε, πότε σε είδαμε πεινασμένο και σε θρέψαμε ή διψασμένο και σε δροσίσαμε; Πότε σε είδαμε γυμνό και σε ντύσαμε; Πότε ήσουν ασθενής ή στη φυλακή και σε επισκεφθήκαμε ή ξένος και σε φιλοξενήσαμε;». Και ο βασιλιάς θα αποκριθεί: «Αφού αυτά τα κάνατε για έναν από τους ελάχιστους αδερφούς μου, είναι σαν να τα κάνατε σε μένα τον ίδιο. Κληρονομήστε λοιπόν τη Βασιλεία μου».
Kyrios_kritis
Κι ύστερα θα στραφεί σ’ αυτούς που είναι στα αριστερά του και θα τους μιλήσει αυστηρά: «Φύγετε μακριά μου εσείς που από τα έργα σας είστε καταραμένοι. Πάτε στη φωτιά που θα καίει αιώνια κι έχει ετοιμαστεί για τον διάβολο και τους υπηρέτες του. Γιατί πείνασα και δεν μου δώσατε να φάω. Δίψασα και δεν μου δώσατε να πιω. Ήμουν ξένος και δεν με φιλοξενήσατε, ήμουν γυμνός και δεν με ντύσατε. Ήμουν άρρωστος και στη φυλακή και δεν με επισκεφθήκατε». Κι εκείνοι βέβαια θα ρωτήσουν, πότε τον είδαν πεινασμένο ή διψασμένο ή γυμνό ή ξένο ή άρρωστο ή στη φυλακή και δεν τον βοήθησαν. Κι ο βασιλιάς θα αποκριθεί και σ’ αυτούς: «Ειλικρινά σας λέω. Αφού δεν κάνατε αυτά στους ελάχιστους, φτωχούς και ταπεινούς αδερφούς μου, δεν τα κάνατε ούτε σε μένα». Και θα πάνε οι άδικοι σε κόλαση αιώνια και οι δίκαιοι σε ζωή αιώνια.
Αυτά όλα τα ακούμε στην ευαγγελική περικοπή που διαβάζεται στους ναούς την Κυριακή των Απόκρεω.